Shoebox. De un an incoace.

Da, e inca noiembrie, dar la televizor au inceput deja reclamele cu brazi, copii, cadouri si Mosi Craciuni. Si daca Tuborg, Coca Cola et co. pot scapa basma curata cu early marketing, o campanie care chiar ajunge la oamenii cu probleme ar avea dreptul sa apara in online inca de prin septembrie. Sa vorbim, asadar, despre Shoebox!🙂

Shoebox – cadoul din cutia de pantofi e-o campanie care, mie personal, mi-e foarte draga. In primul rand, se adreseaza copiilor sarmani, asa ca e imposibil sa ii displaca cuiva. Dar mie imi place mult si dichisul din jurul cutiutelor oferite. Mereu cand eram mica si ma uitam la filme de Craciun, vedeam cum copiii primesc cadouri impachetate frumos, pe cand noi le primeam in vesnica punguta de cadouri. Nu ma intelegeti gresit, nu e nimic rau in a folosi o punga in loc de o cutie. Dar o cutie e mai greu de desfacut, te face sa fii mai curios in legatura cu ce e inauntru, “it builds expectations” cum ar zice englezii.

In Romania, Shoebox implineste 9 ani. A pornit din Cluj, cand un tatic a vrut sa-i arate copilului sau ce inseamna sa daruiesti. S-a intins in toata tara, si chiar printre romanii aflati in afara tarii, care trimit an de an cutiile stranse in orasele in care s-au stabilit. E un gest mic, un minim de bunavointa aratat celor mai putin fericiti decat tine.

Anul trecut am organizat propria locatie ShoeBox, la noi in apartament. A fost greu, dar s-a terminat frumos. Am strans 70 de cutii care au ajuns la familii defavorizate din Bucuresti si Niculitel. A fost ciudat sa vezi la ce lucruri marunte se bucura unii copii – o fetita a ramas muta de uimire cand a vazut ca a primit o papusa sirena, un baietel de 10 ani s-a bucurat la vederea unui set de 5 masinute cat un deget mai tare decat s-ar bucura un om mare daca ar primi o masina adevarata, iar un altul de vreo 4 ani a fost fericit ca a primit caiete pe care putea desena. Am vazut familii numeroase inghesuite in garsoniere sau in case ce stateau sa cada, mame singure care abia faceau fata si locului de munca si cresterii copiilor, familii uitate si de institutii dar si de semenii lor.

Partea grea a fost gasirea familiilor si apoi strangerea cutiilor. Colegii de la munca, pe care ii bateam la cap zilnic, nu au pregatit cutii, dar au cumparat ce era necesar pentru umplerea lor. A urmat o seara intreaga de organizare a lucrusoarelor pe varste si sexe si impachetarea cutiilor, in timp ce incercam sa-l tinem si pe Nagasaki departe de hartia lucioasa. Dar impartirea darurilor a fost frumoasa. Desi am colindat prin locuri nu foarte prietenoase (unele neprietenoase cu noi, altele neprietenoase cu masina), a meritat pana la ultima cutie.

Organizam Shoebox si anul asta. Tot in apartamentul nostru. Avem deja lista de copii cuminti pregatita si asteptam cutiutele. Daca vrei sa faci o fapta buna, scrie-mi sau intra direct pe site-ul Shoebox. Intotdeauna e loc de mai bine in lume, dar poate impreuna putem ingusta spatiul asta.

 

P.S.: Desi campania porneste la nivel national de la 1 decembrie, din motive pur personale noi putem incepe abia pe 11 decembrie. Spor la daruit!

About cowish

implicata de multe ori in mai mult decat pot duce..ca tot romanu'.. in rest, oama inclinata spre vacisme cu cei care merita.

Posted on Noiembrie 20, 2016, in Thumbs up! and tagged , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: