Rau cu rau, dar mai rau e fara rau..

elefant_ro-logoLa un moment dat in existenta mea de om in aceasta tara si acest oras am aflat despre existenta elefant.ro. Si nu mi s-a parut mare lucru la inceput. Ete, fas! Alt site de cumparaturi online..

E adevarat, asta avea numai carti (atunci) si promitea oferte si reduceri mai ceva ca vanzatorii ambulanti de la Obor. In plus, persoana de la care aflasem despre el era client vechi si beneficia de discounturi pana la cer la comenzi. Asa ca am comandat si eu timid vreo trei carti pe factura ei. O singura data.

In ideea ca vreodata o sa mai dau pe-acolo, mi-am facut si cont. Adica m-am abonat si la newsletter. Mai intram din cand in cand pe site ca sa vad ce se mai intampla, dar atat. Doar window shopping.

Apoi domnii patroni au zis ca nu ies destui bani doar din carti si s-au orientat spre haine, jucarii si alte nimicuri de incantat cotofene. L-au si botezat “mall-ul online al familiei tale”. Din momentul ala n-am mai intrat pe site-ul lor nici macar ca sa casc gura. Si mai apoi, am zis sa vad ce se mai intampla pe mail, unde nu mai intrasem de vreo luna. Si-am observant ca acolo eram spamata cu drag si spor – cel putin un mail pe zi – de dragul meu elefantel. Suparata foc, m-am dezabonat si de la newsletter si-am zis ca asta e si altceva nu va mai fi.

Dar viata e complexa si are multe aspecte

Dupa o oarecare rotunjire de salariu, am dat de gustul cartilor care nu mai fusesera rasfoite si de altii inaintea mea. Erau in continuare bune si cartile la un leu din anticariatul de la Universitate, dar parca nu erau ele tot ce puteam gasi. Eram ca un afemeiat batran care-si cauta in sfarsit dragostea curata intr-o casta domnisoara de pension ce n-a apucat inca sa iasa in societate. Asa ca am inceput sa dau cate-o tura, cate doua, pe la Carturesti.

La inceput doar tatonam terenul. Citeam ultima coperta, analizam pretul, ma entuziasmam la o editie speciala Jane Austen. Flirturi nevinovate cu coperte lucioase si pagini inca necitite de nimeni. Primele cuceriri au fost Dan Lungu si Stephen Hawking. Au fost insa cuceriri cu interes – eram sigura ca sunt titluri prea noi ca sa le gasesc la Universitate.

Inainte de Craciun insa, cautam o carte anume. Pentru un cadou, fireste. Tragedie! Carturesti-ul din Afi nu mai avea titlul, iar pana la Romana nu aveam nici cel mai mic chef sa ma deplasez. Vreodata. Ca solutie de ultim moment am apelat la gogu’. Care, cum e el baiat bun, mi-a dat link-ul celor de la elefant.ro ca prim raspuns. “Sa vedem”, mi-am zis..

Ca de obicei, ploua cu reduceri. Baiul era insa ca de data asta erau reduceri care ma interesau. Care erau active de multa vreme si pe care le-am ratat in lipsa „spamului” lor. Care imi aratau ca Hawking-ul pe care l-am luat din Carturesti putea fi luat de la ei cu 30% mai ieftin. Oh well.. we live, we learn.

M-am chinuit jumatate de ora sa-mi recuperez parola. M-am reabonat la newletter ca sa ploua cu oferte si peste mine. Mi-am cumparat cadoul de Craciun (plus ceva extra pentru mine). Pe scurt, m-am impacat cu elefantul, chiar daca a trebuit sa colind tot Faur-ul ca sa le gasesc depozitul.

Iar acum scriu despre povestea mea de dragoste cu o librarie online dupa a doua vizita la depozitul lor. Au avut ieri in oferta o tona de titluri faine – la 4lei. Iar azi, reducere de 40% la nonfictiune. De exemplu, pe Imparatul mustelor al lui Golding (pret de raft ~30 RON) am dat 17 RON.

E adevarat, le lipsesc titlurile in limbi straine – in engleza au 5-7 carti si-atat. Dar pana la perfectare, titlurile in limba romana sunt mai mult decat diverse si la preturi bune.

Asa ca, in continuare, am sa ma las spamata si vrajita de ofertele lor. Abia au trecut doua saptamani din an si deja mi-am cumparat patru carti. Inca 50 de saptamani, o regula de trei simpla, si ajung la concluzia ca o sa devin dependenta si de Ikea si de bibliotecile lor..

About cowish

implicata de multe ori in mai mult decat pot duce..ca tot romanu'.. in rest, oama inclinata spre vacisme cu cei care merita.

Posted on Ianuarie 14, 2014, in Thumbs up! and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

