Aici si acolo: Vive le Roi!

M’am uitat aseara la stiri si am observat cu stupoare cat de multa atentie este acordata crizei politice din Egipt, cat timp s’au aventurat jurnalistii in analize politice, in dezbateri si in disecari ale evenimentelor de acolo, cat de mult s’a discutat pe tema refuzului lui Mubarak de a’si da demisia. Si’atunci, in mintea mea de roman, pana la urma, s’a nascut urmatoarea intrebare: De ce?

Oare noi nu avem crize pe care sa le comentam? Nu avem coruptie? Nu avem promisiuni neindeplinite? Nu avem crime? Nu avem economie la pamant? Nu avem dictatura noastra proprie si personala pe care sa o comentam?

Intr’adevar, poate ca ceea ce se intampla in Egipt ne afecteaza intr’un fel sau altul. Pentru ca sunt simple jocuri pentru marile puteri din lume, dar aceste simple jocuri ne afecteaza indirect si pe noi. Si da, este regretabil ca multi oameni au murit acolo fara ca crezul pentru care si’au dat viata sa fie dus la indeplinire. Dar nu e ca si cum asta nu s’ar mai fi intamplat si nu se va mai intampla.

Si’atunci de ce ni se arunca praf in ochi cu problemele de’aiurea si de ce nu se concentreaza jurnalistii mai mult pe ceea ce se intampla pe teritoriul tarii noastre? Pentru ca pana la urma, pe noi ne intereseaza lucrurile care ne afecteaza direct si sigur, nu cele care s’ar putea sa ne afecteze candva in viitor.

O comparatie foarte reusita, zic eu, am auzit’o din gura lui Gadea aseara, si vine cam in felul urmator:

“Presedintele Mubarak a anuntat ca nu renunta la putere. A anuntat o serie intreaga de schimbari, inclusiv la nivel constitutional. “L’am delegat pe vicepresedinte sa aiba competente in mai multe domenii, ca sa scoatem tara din criza.” Am mai auzit aceasta placa, am mai auzit ca se fac reforme, am mai auzit si noi. Exista corespondente intre discursurile presedintilor autoritari.”

About cowish

implicata de multe ori in mai mult decat pot duce..ca tot romanu'.. in rest, oama inclinata spre vacisme cu cei care merita.

Posted on Februarie 11, 2011, in Regular/Regulat and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. E simplu…au cea mai mare audienta stirile despre Egipt, si oamenii care lucreaza la posturile de stiri traiesc din audienta. Eu cred ca romanii au o tendinta innascuta de a se uita la lucruri spectaculoase care nu au nici o legatura cu ei, pana la criza din Egipt sunt o mie de probleme de rezolvat pentru noi, dar nu implica atat de mult „dramatism” si atunci le consideram mici si cinice

  2. eu cred ca nu ii intereseaza pe romani nimic ce tine de tara lor. suntem un popor care isi plange de mila si inghite in continuare. daca vine politaiu sau are ocazia sa le zica doua de mama celor de mai sus, se face catelus mic si dragut care da din cap si zice „da,domnule”. pupancuristi. trist dar adevarat.
    pe de alta parte, se pare ca e doar un fel de manipulare… „uitati,fratilor, ce e in egipt,sa nu ziceti ca nu se poate mai rau ca la noi.fiti multumiti cu putinul pe care il aveti!” …

Lasă un răspuns

