Intelepciunea lu’ Balzac. In patru acte.

„Lorsque les femmes nous aiment, elles nous pardonnent tout, même nos crimes; lorsqu’elles ne nous aiment pas, elles ne nous pardonnent rien, pas même nos vertus!”

Bineinteles ca n’am zis eu asta. Poate profunzimea nu mi’o lipsi, dar franceza n’o stapanesc asa de bine. Si nici n’am fost macar indeajuns de… (un sinonim partial al lui „desteapta”) incat sa caut eu asemenea intelepciune. Nu. Sunt doar nevinovatul explorator al feisbucului, unde am dat peste fraza de mai sus ca status al unuia dintre prieteni. Iar carnatul l’a zis Balzac.

Am sa incep acum un frumos text argumentativ, fix in maniera in care ne’a zis profa de romana din liceu ca trebuie inceput. Cu „Sunt/Nu sunt de acord cu..” cum nu ne’a zis profa de romana din liceu. Sughit placut.

Asadar acest Balzac a cugetat indelung, a simtit ca e viu pe aceasta cale, si pe langa romane (care pe mine nu ma farmeca cu nimic, dar la fel, nu prea pricepeam volumul al treilea din „La Medeleni” in clasa a patra) a dat minunata filosofare de mai sus. Probabil printre putinele filosofari care au aplicabilitate cu precizie de ceas elvetian. De ce zic asta? Acusi videti..

Pana acu as fi zis „Ete la misoginu’ asta de Balzac. Ce’a putut sa zica.. Nu’i asa. EU nu’s asa!”. Intre timp, superioritatea mi s’a volatilizat. Mai exact atunci cand am dat de alte cercuri decat cele cu care eram obisnuita. Cercuri noi, in care scrie „noname” in fruntea mea, unde trebuie sa demonstrez iara ca nu’s proasta. Ma rog, pragul de sus.. Fiecare da de el la un moment dat. Dar sa purcedem..

Eu de regula nu vorbesc daca nu am o baza empirica cat de cat solida pe care sa’mi cocot observatiile. Si nu prea m’a palit pe mine iubirea fata de nimeni in mod special, dar teorema (sa’i zicem, ca tot is studenta pe profil real) poate fi demonstrata si la un nivel mai superficial de’atat.

Exista acest tip cu care’s amica. Si atat. De’aia zic de nivelul superficial. De fapt exista mai multi. Dar am sa iau unul, exponent al rasei, am sa’l protapesc in varful prajinei si’am sa’i aplic toate exemplele. Cand totul e ok si eu is dispusa sa fiu luvable cu toata lumea sunt extrem de receptiva la tot. „Hai sa facem zone si intoarceri cu frana de mana.” „Hai sa iesim desi maine am examen.” „Hai sa fac misto de ala/aia de pe strada.” „Hai sa’mi iau multe perechi de pantofi.” „Hai sa arunc sticla aia pe jos si sa fac scandal.” La toate am sa zic inapoi „Hai!”. Pentru ca sunt zen si’mi permit aprobari orgiace in orice domeniu, indiferent de ce cred sau vreau de fapt. E mica mea refulare, propriul mod de’a fi salbatica din cand in cand.

Apoi ma plictisesc. De tip, de situatie, de mine in situatia respectiva.. diverse cauze. Atunci faptul ca e un bun sofer care vrea sa’si testeze masina in conditii extreme se transforma in „grozaveli”. Iesitul in oras devine „inconstienta”. Glumele nesarate ajung „nesimtire”. Shoppingul compulsiv la baieti e „pitipongeala masculina”. Iar boemia si impulsivitatea sunt de fapt „imaturitate”. Si poate nu’i intotdeauna asa. Dar pentru o perioada de timp.. I just don’t like him anymore. De fapt nu’l pot suporta. Atunci se fac pacatele gandite cu fraze de genul „Esti prost. Nu ti’o zic in fata ca esti chiar prea prost ca sa meriti sa deschid si gura. De fapt, consum energie si daca doar ma gandesc la asta. Am sa ma gandesc la niste pantofi Schrodinger acum.🙂 „.

QED

Insa ca pseudo studiul meu de caz sa fie complet, trebuie sa zic ca fraza lui Balzac e valabila si in cazul cucoana’cucoana. Nu importa insa aspectul din cauza faptului ca intre noi ne intelegem cat de cat. Nu una cu alta. Filosofia de viata. Caci „dupa chipul si asemanarea” nu inseamna decat o clona imbracata poate altfel, cu alti cercei in urechi, cu preferinta pentru tenisi in locul tocurilor de 12 cm si parul aranjat dupa penultima moda in loc de ultima. In esenta cu toatele suntem la fel. Asa ca ne intelegem si ne acceptam unele pe celelalte. De n’ar fi asa.. „Mi’a facut placere Homo Sapiens, da’ acu tre sa dispari.”. Nu c’ar veni vreo noua era glaciara, s’ar inversa polii magnetici sau ne’ar lovi dejectiile solare. Ci pentru ca femeile s’ar omori intre ele. No reason. Just because we can!

P.S.: E’un matarau lung si semi’inutil. Poate era mai bine daca incepeam cu „Sunt/Nu sunt de acord..”

About cowish

implicata de multe ori in mai mult decat pot duce..ca tot romanu'.. in rest, oama inclinata spre vacisme cu cei care merita.

Posted on August 11, 2010, in Bitter'sweet humour and tagged , . Bookmark the permalink. 1 comentariu.

Lasă un răspuns

