Ploua, ploua, ploua..

In Romania ploua. Apele ies din matca. La noi in curte nu mai intrase apa de la Craciun. Asa ca mama natura, in nesfarsita’i bunavointa, dat’a potop peste Niculitel (dupa ce a trecut pe la Constanta intai).

Mult n’a plouat, ce’i drept. Mai mult de’o ora n’a tinut. Ca de tinea, nu’mi mai ardea acu de scris. Nu de alta, dar as fi fost probabil ocupata cu scosul apei din casa si cu curatenia aferenta. Asa, am admirat doar cum curge apa pe sub poarta si pe sub gard, am dat cu matura in fata casei pana cand apa a fost prea multa ca sa mai conteze, am linistit ridurile de pe frunte si’am zis „De’acu se opreste” si am asteptat cuminti sa se opreasca cu adevarat. Vorbesc la plural pentru ca era si tata acasa. El a avut destula prezenta de spirit incat sa dezlege cateaua din curte si sa deschida portile spre gradina. Altfel ar fi urlat sarmana mai ceva decat cainele care se auzea schelalaind peste parau.

Acu s’a sfarsit. Am facut curat in fata casei, am spalat malul de pe trotuare si’am zis saru’mana ca a fost doar atat. Nu s’a stricat nimic prin gradina si in afara de santurile care s’au format in curte si disconfortul fizic creat de actiunea de indepartare a malului nu e niciun bai.

Azi s’a rupt digul de la Ceatalchioi si locuitorii satului au fost cazati la un internat din Tulcea. Noi suntem norocosi. Deasupra noastra se rup doar norii.

About cowish

implicata de multe ori in mai mult decat pot duce..ca tot romanu'.. in rest, oama inclinata spre vacisme cu cei care merita.

Posted on Iulie 9, 2010, in Regular/Regulat and tagged , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

