Citeste’o carte..sau mai multe..

„Carte frumoasa [..] cinste cui te’a scris [..]”

Asta a zis’o Arghezi parca. N’am net acu cand compun aceste mirobolante randuri, asa ca nu pot verifica gradul de veridicitate al cuvintelor mele si nici sa gasesc citatul in intregime. Asa ca poftiti de va minunati de amintirile mele din clasa a patra cand am citit vorbele astea deasupra usii de la biblioteca. Cu sărciul pe gugăl n’am cum sa va impresionez momentan.

Cum ziceam, e bine sa citesti.

Datorita intemperiilor sentimentale din ultimele zile, sa zicem doar ca starea mea de spirit era departe rau de ceea ce s’ar numi in mod normal „calm”. Dar, norocoasa initiativa, decizia absolut arbitrara de a incepe „Rosu si negru” si a alterna cu „Stigmatizata” m’a facut uber zen. Cel putin o vreme.

Nu ca ar fi Stendhal mare scula de bascula, dar epoca zugravita vorbeste de la sine. La 1830, toata lumea era de o politete contagioasa. Caci cat ar fi el de roman realist, tot frumoasele moravuri din inalta societate le povesteste. Si cand citesti numa’ „stimata doamna” sau „luminate baron” sau stiu eu ce declaratii de dragoste nebuna si amor ghebos facute cu tonul celei mai distante (yet passionate) politeti, ti’e aproape imposibil sa fii in stare de un jap’jap peste ochi sau de un sut prin locuri moi, la fel cum ti’e imposibil sa nu zambesti impasibil, sub masca unui impecabil savoir de vivre, indiferent de situatie.

Baiul e ca starea zen tine cam cat tine si cartea. Si’am terminat azi „Rosu si negru”. Drept pentru care mi’am dat seama ca o gagica pe care eram azi dispusa sa o privesc cu toata bunavointa e cam tantaloaica, iar gagiu’su ii cam seamana, m’am amuzat teribil de ceea ce ar semana cu un adulter daca ar exista vreun act la mijloc, m’am certat cu un taximetrist si inca nu’s convinsa care dintre noi avea dreptate, am facut o gafa mesagistica, daca ii pot spune asa.. si ziua inca nu s’a terminat. Al meu savoir vivre si’a mea stare zen s’au cam dus deci pe apa sambetei o data cu Stefcia Rudecka si cu Julien Sorel.

Acum citesc Sade. Pazea deci, caci cei care au citit ceva de el stiu despre ce e vorba.:)

20 februarie 2010

About cowish

implicata de multe ori in mai mult decat pot duce..ca tot romanu'.. in rest, oama inclinata spre vacisme cu cei care merita.

Posted on Februarie 23, 2010, in Regular/Regulat and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 1 comentariu.

  1. „Nu ca ar fi Stendhal mare scula de bascula” de la Paleologu la Paula Balea. Vezi acuma ca ne-am pupat sa-ti schimbi orientarile. Literare draga :>

Lasă un răspuns

