UPU de Bucuresti? Si care’i diferenta?

Un concurs de imprejurari mai mult sau mai putin nefericite a facut sa ajung azi la Spitalul Universitar. Cu o tipa care are ori febra musculara ori gastrita. Niste nene si tanti cu vreo 10 ani de studii de specialitate nu s’au putut decide ce e, asa ca s’au gandit sa ajute colegii de la farmacie si sa’i stabileasca ca diagnostic treaba care trecea cu pastile.

Facand o paralela cu experienta de asta vara, cand am stat la triaj cu bunica la spitalul din Tulcea, aci lucrurile merg oarecum mai repede. Dar si mai indecis. Receptie, triaj, chirurgie, dar stai ca nu e nicio chirurgie la parter, receptie, politrauma, ginecologie, politrauma.

Eu am stat pe hol si’am cascat ochii pe la afise si atentionari. Si m’a amuzat teribil faptul ca pe toate usile scria „Va rugam nu stationati in fata usii, pentru a evita pericolul de contaminare”. Chiar si pe usile de la desocare, oftalmologie sau ginecologie. Adica, infarctul, miopia si sarcina sunt contagioase? Pa bune? Pai atunci sa ma izoleze cineva ca le dau miopie, frate, e periculos. Si, la fel, nu pricep cum sta treaba in cazul in care in spatele usii e un focar de gripa.. Daca se deschide usa si eu stau langa ea si nu in fata ei, microbilor si virusurilor le ia mai mult timp sa ajunga la mine si am timp sa fug? Adica ii vad pe aia care stateau in fata usii ca incep brusc sa tuseasca si sa’si vomite matele, ma prind, si’o iau la fuga? Faina treaba, sunt atentionata din timp, iar spitalul se spala pe maini. „Frate, eu le’am zis sa nu stea in fata usii ca se imbolnavesc. Ce, acu vor tratament moca pentru ca s’au infectat aici sau ceva? Pune avocatii pe ei..”.

Alta treaba dubioasa de pe’acolo e faptul ca’s multi asistenti tineri. De asistente nu ma leg, ele treceau pe’acolo, in halatele lor roz si tineau gura inchisa. Asistentii se stransesera insa la cafeluta intr’un colt, impreuna cu un doctor sau doi. Si vorbeau. Tare. Mai scapa o injuratura, un du’te’n.. un.., intelegeti voi. Acum, intrebare de om prost: Ce fel de reclama e asta? Adica, in calitate de pacient auzi discutia asta din greseala, prinzi injuratura din zbor, dar in niciun caz nu te gandesti „Mama, ce i’a zis’o p’asta, ce tare’i tipul. Gagiul ASTA vreau sa ma opereze pe cord deschis!”. Nu. Ai sa zici „Uite ce idiot, injura ca porcu’ aicea”. Si daca esti trecut de 60 o sa mai adaugi si un „..tineretul din ziua de azi..”

Concluzionand tot ce’am zis mai sus, cred ca nu spun vreo minciuna daca zic ca in spitale e la fel peste tot. La Urgente, cel putin, adica pana apuci sa’ti suni pilele si sa cumperi plicuri de la librarie. Indiferent daca esti la Tulcea sau la Bucuresti.. Adevarat ca noi n’avem asistenti tineri care sa se ia la intreacat in ascutimea limbii. Dar cred ca ne descurcam destul de bine si fara ei.

About cowish

implicata de multe ori in mai mult decat pot duce..ca tot romanu'.. in rest, oama inclinata spre vacisme cu cei care merita.

Posted on Ianuarie 16, 2010, in So wrong on so many levels and tagged , . Bookmark the permalink. 1 comentariu.

  1. pf si eu am trecut prin asta,am mers ca deh sunt studenta alaturi sa ma consulte la plamani, chestie care ar fi durat 2 minute maxim, dar ei m-au trimis la bals. i-as fi inteles daca nu as fi mentionat ca facusem febra 40 si ca acum nu mai aveam febra deloc. oh well. apropo, asistentii/asistentele s-ar putea sa fie studenti(atat medicina cat si fmam)😛 din anu’4 voi misuna si eu de colo colo prin spital, dc voi ajunge in anul 4😀
    faza cu stationarea in fata usii parca nu era pt a se evita contaminarea, parca asa era cand am fost eu. dar na,e normal, adica 1 blochezi intrarea,poate au nevoie de targa si 2 poate are unu vreo boala de piele, vreo varicela mai stiu eu ce si cand iese te atinge*desi bolile copilariei de ex nu se iau numai prin atingere*.

Lasă un răspuns

