Muzeul satului banatean

Am descoperit, in sfarsit, de ce intrarea la muzeele noastre e atat de ieftina. Pentru ca noi avem ce oferi, dar ne doare in pix de treaba asta. Dupa ce’am fost ieri la zoo in Budapesta, azi am vizitat Muzeul Satului Banatean din Timisoara. Casele erau foarte faine, dar ambianta putea fi imbunatatita de mii de ori.

Parcul muzeului este, printre altele si depozit „temporar” pentru molozul din oras. Adica, multe camioane varsa acolo gramezi de caramizi, pamant si mizerie, ca intr’o groapa de gunoi oarecare. Aleile sunt neingrijite, intre case au napadit buruienile, iar lacul e murdar.

Impresia lasata de „exponate” a fost una buna. Mai ales cea lasata de scoala, care era singura cladire in camerele careia puteai intra. Insa impresia lasata de personal si de grija pe care o poarta parcului e una dezastruoasa.

Ungurii ne dau clasa nu numai in ceea ce priveste infrastructura, ci si in ceea ce priveste pastrarea patrimoniului cultural.

About cowish

implicata de multe ori in mai mult decat pot duce..ca tot romanu'.. in rest, oama inclinata spre vacisme cu cei care merita.

Posted on Septembrie 6, 2009, in Regular/Regulat and tagged . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. strongindependentwoman

    Eu am fost in urma cu o saptamana la Delfinariul din Constanta, unde biletul – foarte scump pentru fiecare expozitie sau spectacol in parte – imi permitea sa vad… mai nimic. De exemplu, am platit imensa taxa de 12 lei ca sa vad expositie de rechini si pesti piranha. Ta-da-da-dam!!! Erau 2 rechini de un soi, 3 de alt soi, si un acvariu cu niste piranha parliti care aratau mai rau decat cei din acvariile de la Clubul Piranha din Tm. A, si 2 pinguini atat de batrani, cred ca erau pe moarte. In rest, erau numai chestii impaiate – nici alea multe, cat sa incapa intr-un living mai marisor, de vreo 40mp. Fara picioare – rupte la transport, fara inotatoare. Oribil!

  2. Mai..de Delfinariu n’as sti sa’ti spun nimic. Desi stau in Tulcea si Constanta e aproape, n’am mai fost la Delfinariu de cand eram prea mica ca sa’mi mai amintesc. Dar am inteles ca situatia e jalnica si pe’acolo.

Lasă un răspuns

