Matematica poeziei. :)

Colegii mei isi aduc probabil aminte de poezia aceasta. Ne-a citit-o profa de mate la sfarsitul primului semestru din clasa a 11-a.🙂

O noapte de mai cu lună la Copou;
Pe o bancă eroina, în fund tânărul erou,
Ea o gingaşă elevă, el un tânăr realist
Ea stă tristă, gânditoare, el emoţionat şi trist,
Dar deodată se transformă, faţa i se luminează,
Se inspiră, îşi ia avântul şi spre dansa-naintează
Tremurând ca la tabelă, cand mi-am încercat norocul
Şi concursului “Gazeta” am vrut ca să-i înfrunt focul;
Alb… ca şi lucrarea ce atunci am prezentat-o
Astfel mi-am luat curajul ca să-ţi vorbesc ţie-adorato!
Când treci zveltă şi subţire parca-i fi o integrală,
Cum să nu te-adore un tânăr de clasa a VIII reală!?
Ca un zero supra zero stau în nedeterminare
Sufletul mi-l chinuieşte o problemă îngrozitoare:
Te-am văzut trecând pe stradă, m-ai cucerit dintr-o dată
Şi tu m-ai vazut pe mine ? Reciproca-i adevarată ?
Nu cerca prin tangenţă să-mi ocoleşti întrebarea,
Dă-mi sentinţa mai degrabă, mă cuprinde disperarea,
Căci de mi-ai întinde cercul inimii mai mult de pi ,
Ai trece peste limită şi va putea plesni!
Calculând cu logaritmi unghiul sufletului tău
L-am gasit destul de mare ca să încap în el şi eu.
Nu cer prea mult de la tine, nu am nici un gând demonic,
Numai ca doi prieteni să fim în raport armonic.
Totu-n mine convergează către-un scop suprem… iubirea
Şi din ea imi derivează chinul şi nenorocirea.
Căci dorinţa n-are maxim, creşte fara-a se opri,
Derivata-i pozitivă oricând şi oricum ar fi.
Fericire mea-i o fracţie cu numărătorul zero,
Numai de tine depinde s-o modifici, scumpă Hero!
Căci daca-i muta pe zero şi l-ai pune numitor,
Ea s-ar face infinită, eu fericit muritor.
Când ceva nu-ti place ţie mă supară şi pe mine,
De esti veselă, sunt vesel, eu sunt funcţie de tine
Îmi descompun sufletul în serii, ca sa-l poţi mai bine aprecia,
Şi apoi cu binomul lui Newton să-mi dezveleşti inima ta
Ecuaţia nedezlegată e sufletu-ntreg al tău
Şi cine încearcă s-o rezolve, complica problema mai rău.
Dar n-ai să elimini din mine nici prin metoda lui Cauchy
Credinţa că la urma-urmei tot voi putea-o desluşi!
Admite-mă lângă tine pentru studierea temei
Să găsesc soluţionarea care convine problemei.
Stând departe faţă-n faţă vom fi tot indiferenţi,
Nu astfel se manifestă simţirea între studenţi.
Căci totdeauna iubirea, care-i limita speranţei,
E invers proportională chiar cu pătratul distanţei.
De rămai tot radicală şi îmi neglijezi iubirea
Ca pe-a opta zecimală mi se schimbă toată firea,
Şi dacă, precum ti-am promis, no-i fi rob voinţei tale
S-ajung să calculez pe  cu un milion de zecimale
Să sufăr până-n clipa când s-or taia două paralele,
Iară distanţa dintre noi să fie fixă ca-ntre ele,
Să stau asteptând iubire până s-o rezolva
Mult celebra chestiune… teorema lui Fermat,
Să-nghit Geometrografia propusă de Ionescu
Şi să fiu zvârlit în lume ca ghiuleaua lui Lalescu,
M-apuce epilepsia şi orice alta hiperboală,
Să crească-n progresiune cu-o rotaţie fenomenală.
Să s-anuleze în mine şi iubirea şi speranţa
Sau să măsor de la minus la plus distanţa!
Să mă consume văpaia focarelor ce-o ai sub gene
Şi să fiu trecut prin ciurul grecului Eratostene!
Dar dac-o fi între noi să rămână-ntr-una armonie
Să ne iubim pân-va scoate Ioachinecu-o Geometrie.
…………………………………………………………………..
Tânărul tăcu şi-n calmul atmosferei, monoton,
Se-auzeau doar două inimi ce băteau la unison,
…………………………………………………………………..
Ea pronunţase sentinţa ; el pătruns, emoţionat,
Zăpăcit de fericire, o priveşte transportat.
În sfârşit mi-am ajuns scopul, te-am văzut înduioşată!
*
Pauz-o sărutare: Teorema-i demonstrată!

(Realism şi poezie – Mihail Manoilescu)

About cowish

implicata de multe ori in mai mult decat pot duce..ca tot romanu'.. in rest, oama inclinata spre vacisme cu cei care merita.

Posted on Octombrie 29, 2008, in Sweet Stuff. Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. haaaaaa eu tot acum sunt clasa a 11 si chiar azi mi-a citit profa de mate aceasta poezie:)))))
    poezia cu adevarat e super!!!!!!!!!!!!!!

  2. hmm..de unde esti?😕

Lasă un răspuns

