No more Ganga for us

Cu siguranta cei care au urmat sau urmeaza un profil real la liceu stiu despre cine vorbesc. Mircea Ganga, autorul ‘dragilor’ manuale de matematica. A murit saptamana trecuta, pe 20 octombrie.

Nu stiu altii cum sunt, dar eu nu-s mare fan de-al matematicii. Si totusi imi plac cartile lui Ganga. Desi profa de mate ni le descrie mereu ca fiind ‘stufoase’, mie mi-s simpatice tocmai din acest motiv. Din tot mataraul de informatie, ceva-ceva tot trebuie sa-ti ramana in minte. Stufos si complex, cum o fi, manualul de Ganga e baza pentru matematica de liceu. Parerea mea.

Sunt curioasa daca acum, dupa moartea profesorului, se vor reedita manualele lui in anii urmatori sau daca s-o gasi vreun alt profesor care sa ii ia locul. Eu termin liceul anul asta, nu-mi mai trebuie. Dar cei care vin din urma ce fac?

About cowish

implicata de multe ori in mai mult decat pot duce..ca tot romanu'.. in rest, oama inclinata spre vacisme cu cei care merita.

Posted on Octombrie 28, 2008, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 5 comentarii.

  1. Dar de ce iti placeau asa mult cartile lu Ganga?
    Aveau poze frumoase?😀

  2. 😛 Mnu. Erau singurele chestii care chiar explicau matematica cat sa pricep si eu. :))

  3. Tin minte ca intr-a zecea ne-a chemat profu pe cativa baieti sa aducem in clasa manualele de mate pe care le comandasem. Ganga, evident. Am avut un soc urias cand am vazut ca un astfel de manual avea peste 400 de pagini, format A4. Totusi, pe masura ce am inceput sa il parcurgem ne-am dat cu totii seama ca era cea mai buna carte de mate pe care pusesem mana. Avea de toate. Explicatii clare, grafice, probleme rezolvate si propuse cu duiumul. Daca nu erai batut in cap era imposibil sa nu ramai cu ceva.

    Am terminat liceul in 2003. Acum sor-mea e pe a 12-a si profa lor i-a pus sa cumpere o fituica mediocra ca manual de mate. (Probabil bazandu-se pe niste relatii, invarteli, etc). Vreau sa zic ca manualul ala e aproape nedeschis si ea se pregateste pentru bac si admitere din manualele de Ganga care mi-au ramas mie din liceu. De altfel sunt singurele manuale pe care nu le-am vandut si nici n-o s-o fac vreodata.

    Multumim domnule Ganga. Rest in peace!

  4. Si eu tot manualul domnului Ganga il tocesc ;)) si dau bacul anul asta.Din clasa a IX a si pana in a XI a ne-a tinut loc si de manual si de culegere, acum am mai luat si o culegere ca de…trebuie sa lucram mai mult dar e bine. Nu cred ca o sa reusesc sa il fac chiar din coperta in coperta dar, asa cum ati zic si voi, din atatea ex si informatii e imposibil sa nu ramana macar strictul necesar.

    Bafta la BAC celor care dau anul asta!

  5. Sunt foarte bune manualele (poate cele mai bune pentru liceu), dar nu sunt foarte riguroase la teorie.

Lasă un răspuns

