pagan red

“Plouă, plouă, plouă

Vreme de beţie..”

Asta a spus-o Bacovia odată..

Afară plouă. Mă obsedează picurii de ploaie care se scurg la streaşina bodegii ăsteia infecte. Stau cu paharele de băutura, goale toate, în faţă şi mă gândesc. Nu, nu mă gandesc la ea în special, ci la cum mi-am aruncat de bună voie existenţa prin noroi şi mizerie. Ruptura noastră a fost doar o picatură în marele ocean de nimicuri care mi-au distrus viaţa.

O necunoscută mă întreabă ceva. Poate crede că în starea în care sunt am să o iau acasă. Cred că îi spun să îşi caute alt client, dar ea insistă. Oare i-am spus altceva? Încerc să fiu lucid, dar cred că am baut prea mult vin.

E îmbrăcată în roşu. Dar nu-i stă bine. În roşu îi stătea bine numai EI. Ce sacrilegiu. De ce e roşie? Nu ştie că în mintea mea, oricare femeie îmbrăcată în roşu e o păcătoasă? Oricare în afara EI..

Dar şi EA e o păcătoasă prin însăşi firea ei. Sau eu sunt?

Prea mult vin, prea mult fum de ţigară, prea puţină odihnă. Pun capul pe masă.

O văd cum vine spre mine. Şi e în roşu păcătos, aşa cum îmi place mie. Îmi pune mâna pe frunte, de parcă ar vrea să alunge negura beţiei din capul meu. Ridic ochii şi o văd aşezată în faţa mea la masă.

– Să-ţi mai torn?

– Nu, mersi. Cred că mi-a ajuns pentru azi.

Oare ce vrea de la mine de data asta? Am mai visat-o, dar acum totul pare atât de real încât mi-e frică aproape. O studiez. Ea însăşi mă studiază atent, luând fiecare bucăţică a feţei mele descompuse de nesomn la verificat. Parcă îi aud gandurile: “Iar n-a dormit”, “Se gândeste prea mult la mine”, “Nu credeam să am aşa un efect putrnic asupra lui” şi altele asemenea.

Ghinionul meu a făcut să mă îndrăgostesc de o ţigancă. Şi nu una oarecare. Aşa frumoasă şi copilă cum era, i se dusese totuşi vestea că ştie să farmece şi că niciun bărbat nu-i scapă din mreje. M-am dat rotund crezandu-mă superior şi iată că acum am decăzut mai mult decat oricare alt semen de-al meu. Eram subjugat nu atât de frumuseţea ei, cât de farmecul pe care îl împrăştia pe oriunde trecea.

– Ce vrei?

– Nimic. Am venit doar să te văd, să te întreb ce mai faci.

– Să mă întrebi. Ce glumă bună. De parcă nu ai şti întotdeauna ce fac.

– M-am gandit că poate vrei să mă mai vezi o dată.

– Numai o dată nu mi-e de ajuns. Aş vrea să vorbim.

– Nu se poate. Nu e timp.

– Cum să nu fie? Unde te grăbeşti să pleci iarăşi?

– Ah, dar eu nu plec nicăieri. Tu eşti cel care se grăbeşte. Vrei să pleci cât mai repede.

Zâmbea. Întotdeauna zâmbea. Chiar şi când ne certam, avea pe buze acelaşi surâs misterios, înnebunitor. Ştia să împrăştie şi miere şi venin. Cum să n-o iubesti?

– Unde să plec? Rămân aici până diseară şi-mi pare numai rău că nu mai am bani pentru încă o sticlă de vin.

– Ba nu. În toată fiinţa ta se simte o grabă către schimbare. O fugă de viaţă. O frică de sfârşit şi totuşi o dorinţă nemaipomenită să se termine totul. Să ai grijă de tine pe unde o să treci.

Mi-a strâns mâna şi a început să se evapore în neantul din care se născuse. Fusese şi acesta unul din multele vise pe care le aveam în ultima vreme.

Am ieşit din bar. Am căzut în ploaie, târându-mi de astă dată doar trupul prin mocirlă, căci viaţă nu mai aveam de mult. Cam de când plecase ea. Şi-n faţa ochilor mi-a apărut pentru ultima dată chipul ei, cu buzele cărnoase care rosteau sentinţa veşnică cu care îşi luase la revedere: “Să ai grijă de tine”.

Zâmbesc. Cred că aşa mi-a fost dat. Să mor cu imaginea ei în minte.

About cowish

implicata de multe ori in mai mult decat pot duce..ca tot romanu'.. in rest, oama inclinata spre vacisme cu cei care merita.

Posted on Octombrie 14, 2008, in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

